דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מייצרים צמיגים? 

מאת    [ 20/12/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 9106 פעמים ]

ממה מורכבים צמיגים?

 

אבל ראשית, מהם חומרי הגלם מהם מורכבים הצמיגים. צמיגים מורכבים הן מחומרים טבעיים (גומי טבעי) והן מחומרים סינטטיים. כריסטופר קולומבוס, שגילה את אמריקה בשנת 1492, גילה גם משהו נוסף, את "העץ הבוכה", כפי שכונה על ידי האינדיאנים. לימים, הפך העץ הזה לפריצת הדרך בכל הקשור לייצור צמיגים. העץ, שנקרא Hevea, שמקורו בברזיל, שימש עבור ייצור הרכב הראשון בסוף המאה ה – 19 והיווה הבסיס לגומי הטבעי, שמשמש עד היום לייצור צמיגים ובעל חשיבות רבה בתעשיית הצמיגים בכל רחבי העולם. כיום, בעקבות ייצור הולך וגובר של צמיגים ורכבים בכלל, הגומי, המופק מעץ זה איננו מספיק ולכן נעשה שימוש גם בגומי סינטטי, חומר דמוי גומי, המיוצר משילוב של פחם, נפט, גז טבעי ואציטלן. גומי סינטטי זה הינו מרכיב מרכזי בתעשיית הרכב והצמיגים העולמית.

 

 

תהליך ייצור הצמיגים

 

צמיגים, כאמור, עשויים מגומי טבעי ומגומי סינטטי. ייעודם של צמיגים אלה משפיע על בחירת החומר, בו ישתמשו (סינטטי או טבעי). כשמדובר במכוניות פרטיות, למשל, עבור ייצור צמיגים אלה, ייעשה שימוש בגומי סינטטי. עבור רכבי משא, ייעשה שימוש בגומי טבעי, ואילו עבור רכבי שטח או רכבי 4X4 ייעשה שימוש גם בגומי סינטטי וגם בגומי טבעי. חומרים נוספים, הלוקחים גם הם חלק בתהליך ייצור צמיגים אלה, הם בדי הטקסטיל, גלילי חוטי פלדה וכן כימיקלים שונים, דבקים מסוגים שונים, גופרית, חומרי צבע ועוד. לאחר בחירת הגומי המתאים לייצור צמיגים אלה (בהתאם לייעודו, כאמור) מכינים את התערובת, ממנה עשוי הצמיג, על ידי ערבוב הגומי עם פיח שחור ותוספים שונים., כמו מעכבי חמצון, מעכבי סידוק, מאיצי הדבקה, שרפים, מרככים ועוד ועוד. כל אלה אחראים על חוזקם ועמידותם של צמיגים אלה. לאחר שהתערובת מוכנה, מעוצבת התערובת ליריעה ארוכה באמצעות מכונת חיתוך מיוחדת, אותה מקררים באמבט מים בתהליך איטי ומבוקר. יריעת צמיגים אלה מועברת לאחת מתוך שתי תחנות אפשרויות, כשבאחת משנים את צורתה והופכים אותה לסוליה במרקמה, ואילו בשנייה נעשית פעולה דומה אולם באופן שונה במעט. כל זאת נקבע בהתאם לייעודם של צמיגים אלה. לאחר כמה תהליכים נוספים, מתחיל שלב בניית הצמיג, בו מקבצים את כל מרכיביו השונים של הצמיג ומגיעים אל השלב הסופי, אל תחנת ייצור צמיגים אלה לכדי צורה כמעט סופית. בניית הצמיג הסופי יכולה להיעשות בשתי דרכים. על פי הדרך הראשונה מולבשות שכבות צמיגים אלה על תוף מיוחד ונכבשות על ידי מכבש מיוחד לקבלת צורתם הסופית. בדרך השנייה, מורכבות על תוף שכבותיו הפנימיות של הצמיג ובאמצעות תהליכי דחיסה וניפוח מעניקים להן את צורתו המוכרת של הצמיג. כל אחד משלבים אלה נעשה באופן ידני בשילוב של מערכות אוטומציה שונות. בשלב הסופי, תהליך הגיפור, מכניסים את הצמיג שהתקבל אל מכבש מיוחד ובתהליך של חום ולחץ הופכים אותו לאלסטי. לאחר מכן מטביעים עליו את צורתו המוכרת, את חריציו, את הכתובות המופיעות על דופנותיו וכדומה.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב